Bekvämlighetsträsket

Många häpnas och förvånas över att jag och de andra tjejerna i gruppen lägger ner så otroligt mycket tid, kraft och engagemang i Miimo, utan ett öre i betalning. Men för mig är det en självklarhet! Jag vill inte hamna i ett bekvämt träsk där jag bara gör allt som passar och gynnar mig. Jag blir så ofta irriterad på att vår generation är så otroligt bekväm. Man orkar inte lyfta ett finger om det kostar något för en själv.

Jag menar självklart inte att alla ska engagera sig i Miimo men gör något! Själv tror jag att man får så mycket mer tillbaka då. Miimo har blivit ett projekt som jag verkligen brinner för och älskar att arbeta med men ibland känns det riktigt tungt och då gäller det att man fortsätter kämpa. För jag tror att den möda vi lägger ner får betyda något.

Så lyft blicken från dig och ditt egna och se  dig runtomkring!

Lisa


                               


Kommentarer
Postat av: Elli

bra skrivet!

2009-08-23 @ 20:58:39
Postat av: Lisaf

TAck elli:)

2009-08-25 @ 09:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0